Trasa Kaszubska: dostęp do drogi ekspresowej S6 Szczecin-Gdynia.
Budowa drogi ekspresowej S6. Nowe odcinki, przebieg, aktualności, mapa
Droga ekspresowa S6 na odcinku Lębork – Obwodnica Trójmiasta, zwana potocznie Trasą Kaszubską jest na etapie przygotowań do realizacji.
Pełną parą idą prace budowy Trasy Kaszubskiej w Gdyni , która ominie zakorkowane Rumię, Redę, Wejherowo i zapewni szybszą i bezpieczniejszą jazdę w kierunku Słupska, Lęborka i dalej do Szczecina.
Aktualnie , odcinek - od Gdyni do Strzebielina - już powstaje. Zakończenie planowane jest w 2021 roku. Wtedy trasa ma być już przejezdna, ale prace wykończeniowe będą jeszcze trwać do 2022 roku.
Powstają obiekty inżynierskie, w tym mosty, estakady, wiadukty, przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowane zostaną też drogi lokalne i drogi zapewniające dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Podróżujący będą mogli skorzystać z miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień i przy węźle Luzino.
Parametry techniczne drogi ekspresowej S6
Dwujezdniowa droga ekspresowa
– klasa techniczna drogi S
– Prędkość projektowa 100 km/h
– Szerokość pasa ruchu 3,5m
Jezdnia:
– 2×2 pasy ruchu – na odcinku od początku opracowania do węzła Chwaszczyno,
– 2×3 pasy ruchu – na odcinku od węzła Chwaszczyno do węzła Wielki Kack
Pasy awaryjne:
– 2×2,50m – na odcinku od początku opracowania do węzła Chwaszczyno,
– 2×3,50m – na odcinku od węzła Chwaszczyno do węzła Wielki Kack
– Szerokość pasa dzielącego etap docelowy 5,0 m (w tym opaski 2×0,50 m)
– Szerokość pobocza gruntowego 2×0,75 m
– Skrajnia pionowa min. 5,0m
Węzły drogowe.
W projekcie przewiduje się dostęp do drogi ekspresowej S6 tylko poprzez dwupoziomowe węzły drogowe. W projekcie przewidziano budowę ośmiu węzłów: Lębork – Południe, Lębork – Wschód, Łęczyce, Strzebielino, Luzino, Szemud, Koleczkowo, Chwaszczyno oraz rozbudowę węzła Gdynia Wielki Kack na S6 Obwodnicy Trójmiasta. W obrębie tego węzła przekrój Obwodnicy zostanie rozbudowany do trzech pasów ruchu.
Postęp robót oraz wizualizację można śledzić na https://trasakaszubska.pl/
Droga ekspresowa S6 na odcinku Lębork – Obwodnica Trójmiasta, zwana potocznie Trasą Kaszubską jest na etapie przygotowań do realizacji.
Pełną parą idą prace budowy Trasy Kaszubskiej w Gdyni , która ominie zakorkowane Rumię, Redę, Wejherowo i zapewni szybszą i bezpieczniejszą jazdę w kierunku Słupska, Lęborka i dalej do Szczecina.
Aktualnie , odcinek - od Gdyni do Strzebielina - już powstaje. Zakończenie planowane jest w 2021 roku. Wtedy trasa ma być już przejezdna, ale prace wykończeniowe będą jeszcze trwać do 2022 roku.
Powstają obiekty inżynierskie, w tym mosty, estakady, wiadukty, przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowane zostaną też drogi lokalne i drogi zapewniające dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Podróżujący będą mogli skorzystać z miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień i przy węźle Luzino.
Parametry techniczne drogi ekspresowej S6
Dwujezdniowa droga ekspresowa
– klasa techniczna drogi S
– Prędkość projektowa 100 km/h
– Szerokość pasa ruchu 3,5m
Jezdnia:
– 2×2 pasy ruchu – na odcinku od początku opracowania do węzła Chwaszczyno,
– 2×3 pasy ruchu – na odcinku od węzła Chwaszczyno do węzła Wielki Kack
Pasy awaryjne:
– 2×2,50m – na odcinku od początku opracowania do węzła Chwaszczyno,
– 2×3,50m – na odcinku od węzła Chwaszczyno do węzła Wielki Kack
– Szerokość pasa dzielącego etap docelowy 5,0 m (w tym opaski 2×0,50 m)
– Szerokość pobocza gruntowego 2×0,75 m
– Skrajnia pionowa min. 5,0m
Węzły drogowe.
W projekcie przewiduje się dostęp do drogi ekspresowej S6 tylko poprzez dwupoziomowe węzły drogowe. W projekcie przewidziano budowę ośmiu węzłów: Lębork – Południe, Lębork – Wschód, Łęczyce, Strzebielino, Luzino, Szemud, Koleczkowo, Chwaszczyno oraz rozbudowę węzła Gdynia Wielki Kack na S6 Obwodnicy Trójmiasta. W obrębie tego węzła przekrój Obwodnicy zostanie rozbudowany do trzech pasów ruchu.
Postęp robót oraz wizualizację można śledzić na https://trasakaszubska.pl/