Zaplanuj targową jesień i zimę – Singapur, Indie, Japonia
Choć to Chiny są w centrum zainteresowania importerów i eksporterów, nie można zapominać, że Azja to nie tylko Państwo Środka. Dzisiaj zaglądamy do Singapuru, Indii i Japonii.
Singapur – miasto-państwo w Azji Południowo-Wschodniej, położone na wyspie Singapur oraz kilkudziesięciu mniejszych wyspach, w pobliżu południowego krańca Półwyspu Malajskiego.
Według informacji Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH) eksporterzy mogą poszukiwać w Singapurze swoich szans w branży spożywczej i kosmetycznej. Singapur importuje 90 proc. żywności. Do 2030 roku rząd Singapuru chce podnieść zdolności produkcyjne do poziomu zabezpieczającego 30 proc. zapotrzebowania na żywność. Tworzy to sprzyjający klimat dla inwestycji związanych z innowacyjnymi rozwiązaniami w zakresie produkcji i przetwarzania żywności. Wysoka siła nabywcza singapurczyków, popularność zakupów online oraz pozytywne postrzeganie europejskich produktów stwarzają szansę dla branży kosmetycznej.
- Food&Hotel Asia Food & Beverage
5-8 września 2022
Singapore Expo
- Cloud Expo Asia
12-13 października 2022
Marina Bay Sands
- Food&Hotel Asia HoReCa
25-28 października 2022
Singapore Expo
Indie – 7. kraj świata pod względem powierzchni, 2. pod względem liczby ludności. Ogromy, ale trudny rynek – mimo stopniowej liberalizacji i wprowadzaniu ułatwień dla przedsiębiorców i inwestorów z zagranicy.
Według PAIH szansą na zaistnienie na tym rynku są zielone technologie, nowoczesna urbanizacja, zarządzanie odpadami, nowoczesne technologie i maszyny na potrzeby górnictwa, przetwórstwo spożywcze i żywność, ze szczególnym uwzględnieniem polskich owoców i mięsa, a także produkty luksusowe.
- Annapoorna Anufood India
14-16 września 2022
Bombay Exhibition Centre, Mumbai
- IFAT India
28-30 września 2022
Bombay Exhibition Centre, Mumbai
- Bengaluru Tech Summit
16-18 listopada 2022
Bengalore Palace
Japonia – wyspiarski kraj położony u wschodnich wybrzeży Azji. Trzecia pod względem wielkości PKB gospodarka świata, lider w sferze innowacji i patentów. Japonia na liście polskich rynków eksportowych zajmuje 39. pozycję z udziałem 0,28 proc. (ok. 669,3 mln EUR), z kolei w imporcie rynek ten jest 13. partnerem Polski z udziałem 1,9 proc. (4,4 mld EUR).
Według danych PAIH niezmiennie od lat dużą popularnością w Japonii cieszy się polski puch gęsi i kaczy, ceramika oraz alkohole mocne. Duże szanse mają produkty żywnościowe o długim okresie przydatności do spożycia np. wysokobiałkowe przekąski i żywność funkcjonalna, wysokogatunkowe słodycze i czekolady, artykuły mleczarskie oraz produkty prozdrowotne, a także przetworzony łosoś oraz ryby w puszkach, wołowina i drób. Do grupy poszukiwanych produktów należy też wysokiej jakości karma i akcesoria dla zwierząt domowych. Swojej szansy w Japonii według PAIH mogą upatrywać eksporterzy z branży IT (zaawansowane rozwiązania w technologiach bankowych i cyberbezpieczeństwa).
- Tokyo Game Show 2022
15-18 września 2022
Makuhari Messe
- COSME Osaka 2022
28-30 września 2022
INTEX Osaka
Przypominamy, że pomorskie mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa, zainteresowane eksportem, mogą ubiegać się o dofinansowanie udziału w targach i wystawach (również tych online) – Agencja Rozwoju Pomorza ogłosiła nabór wniosków do konkursu grantowego pod nazwą „Pomorski Broker Eksportowy. Kompleksowy system wspierania eksportu w województwie pomorskim”. Wnioski można składać do 27 lipca br. Więcej informacji: https://brokereksportowy.pl/aktualnosci-glowne/vi-konkurs-grantowy-2022/