Czas na eksport drobnicy
Przesyłki drobnicowe są dedykowane podmiotom, które nie mają aż tyle towaru, żeby zająć przestrzeń całego kontenera, bądź dostawy mają podzielone na małe partie.
W tym przypadku nie muszą ponosić kosztów frachtu całego kontenera, a de facto płaca jedynie za przestrzeń, którą w tym kontenerze zajmują. Obecnie można dotrzeć z ładunkiem właściwie w każde miejsce na świecie. Są dwa warunki. Trzeba dobrze zaplanować podróż naszego towaru/Ładunku, i tu kluczową rolę odgrywa doświadczenie i znajomość globalnego rynku , drugi warunek jest taki, że trzeba mieć wyobraźnię i nie bać się poszukiwać nietypowych rozwiązań. A uwierzcie mi na słowo, doświadczony spedytor dostarczy waszą paczkę nawet na skraj krateru jeśli jest taka potrzeba. Ale wróćmy do bardziej tradycyjnych rozwiązań i etapów, które należy przejść aby nasze towary trafiły do swoich odbiorców. Ładunki drobnicowe eksportowe kierowane do tej samej destynacji czyli tego samego portu, terminala, fabryki w głębi lądu, zwożone są w jedno miejsce, w którym następuje konsolidacja. Spytacie się , a co to jest konsolidacja? Otóż jest to nic innego jak zapakowanie, włożenie do kontenera różnych ładunków pochodzących od różnych nadawców, a przeznaczonych dla różnych odbiorców. Oczywiście muszą być to rodzaje towarów, które mogą płynąc razem, gdyż nie można zapakować np. kawy i perfum. Wszystko trzeba robić z głową. Taki kontener po skonsolidowaniu na magazynie, ładowany jest na stateczek i płynie sobie do danego portu. Nic trudnego😊 tylko z pozoru… ale o tym to w innym wpisie.
Maja Brzuzy